תמונת באנר

עשרת הכללים לקניית רכב משומש

 

 

מומחי הרכב של Avis ריכזו עבורך 10 כללי "עשה ואל תעשה" שחשוב מאוד לזכור בעת שבאים לרכוש רכב משומש:

"עשה"

  • יש לבחון את הרכב באור יום / אור שמש, ולא בערב או במקום מוצל, אור מנורות וכו'. אור השמש מאפשר לראות בצורה טובה את מצבו החיצוני של הרכב, נזקי צבע אם יש, פגמים קלים בפח וכו'.
  • יש לעמוד על כך שבעל הרכב והוא בלבד יציג את הרכב. מקרים בהם מישהו "עוזר לבן משפחה למכור את הרכב", או "חבר שלו בחו"ל והוא עושה לו טובה" – מעידים, ברוב המקרים, על כך שעומד לפניכם סוחר מכוניות. כמובן שיש אנשים טובים שבאמת עוזרים למשפחה ולחברים, אך לצערנו הם מעטים מאוד.
  • יש לבדוק את הפרטים ברישיון ולוודא שהם אכן נכונים:
    • בעלויות קודמות / מספר "ידיים" – ניתן לבדוק זאת במשרד הרישוי. לרכב משנת מודל מסוימת יש מס' בעלויות קודמות סביר. רכב בן שנה עם 3 בעלויות קודמות – מדליק נורה אדומה. במיוחד היום כשלרכב יש אחריות יצרן לכמה שנים. אדם מחזיק בממוצע רכב למשך שנתיים – שלוש. ככל שלרכב מספר רב יותר של בעלויות קודמות – כך צריך הדבר להעלות סימני שאלה, ואולי גם להתבטא במחיר הרכב.
    • קילומטראז' – מס' הקילומטרים שעבר הרכב גם הוא משפיע על מחיר הרכב. במחירוני הרכב המשומש יש טבלת קילומטראז' ממוצע. קילומטראז' גבוה מכך – אמור להשפיע על מחיר הרכב.
    • אגב, לאור מקרים של זיוף קילומטראז' – ניתן לבדוק את הקילומטראז' העדכני של הרכב באמצעות איגוד המוסכים. כיום, כשרכב מטופל במוסך מורשה – הקילומטראז' מוזן למחשבי המוסך. בדיקת נתון זה תוסיף מידה רבה של בטחון שלא "שיחקו" עם הקילומטראז'.
    • עיקולים / שעבודים – ניתן לבדוק במשרד הרישוי אם הרכב מעוקל או משועבד, ולאו דווקא להסתמך על הכתוב ברישיון.
  • בדיקה במכון מוסמך: חשוב מאוד לערוך בדיקה במכון בדיקה מוסמך, שאתם בוחרים. לעיתים אנשים חושבים שעלות הבדיקה, באזור ה- 450 ₪, יקרה מדי. חשוב לזכור שאתם רוכשים רכב בעשרות אלפי שקלים, אם לא יותר. עדיף להוציא 450 ₪ עכשיו מאשר 4500 ₪ שבועיים לאחר שרכשתם חתול בשק. אגב, מכון בדיקה מוסמך מצויד בכל האמצעים הטכנולוגיים הנדרשים בכדי לגלות פגמים במנוע, צבע לא מקורי, פגיעות שלדה ותאונות וכו'. במכון יבדקו התאמה של מס' שלדה, מס' מנוע וכיו"ב לפרטים המצוינים ברישיון. ובנוסף לכל – מכון בדיקה מעניק אחריות על הבדיקה, להסתברות הקטנה שלא התגלה פגם מהותי ברכב במהלך הבדיקה.
  • העברת בעלות – חשוב לערוך ברשות הדואר.

"אל תעשה"

  • הזהר מקוסמטיקה חיצונית: יש מקרים בהם רכב / מנוע נקיים "מדי" נועדו להסיט את תשומת הלב מבעיות בדברים המהותיים יותר. ולחילופין – רכב מלוכלך ומאובק עלול להסתיר שריטות או פגיעות פח. ולא להתרשם מהתירוץ – "לא היה לי זמן לנקות את הרכב". הרכב הנבדק צריך להיות במצב סביר. מי שמוכר – ימצא זמן לנקות את הרכב.
  • כיסויים לריפודים – יש אנשים שמכסים את הריפודים המקוריים עם כיסויים כדי לשמור על ניקיון הריפוד המקורי (במיוחד אם מדובר במשפחה עם ילדים קטנים, או ברכב שנוסע בשטח בוצי). אך יש אנשים שמכסים את הריפודים המקוריים כדי להסתיר פגמים, חורים של סיגריות, קרעים וכו'. שווה להעיף מבט מה קורה מתחת לריפודים.
  • אל תתפתו לערוך בדיקה למכונית במכון בדיקה שהמוכר המליץ לכם עליו. גם אם "זה ייצא זול יותר", וגם אם "זה בחינם" – חבל לקחת את הסיכון שהבדיקה תצא "ורודה" יותר ממצבו האמיתי של הרכב.
  • לא להסתמך על חוות דעת של "חבר של אמא של הדודה" , שהיה מוסכניק בפלמ"ח ו- "מבין במכוניות". אותו חבר לא יכול לתת לכם אחריות על המילה שלו, הוא אינו מצויד באמצעים לגלות פגמים פנימיים. עדיף להוציא כמה מאות שקלים מאשר "ליפול" עם הרכב ולהסתכסך עם חבר או בן משפחה.
  • תאונות – רכב שעבר תאונה אינו בהכרח "פסול". יש כלי רכב שעברו תאונות קשות, ובעצם מורכבים מ- 2 מכוניות שחוברו להן יחדיו – ומרכב כזה מומלץ להתרחק. אך רכב שעבר פגיעה לא קשה במרכב, והפגיעה תוקנה וכו' – יכול להיות מצוין. במקרה כזה – כל אחד יעשה את השיקול שלו, ובכל מקרה – לקיום פגיעה כזו יש תג מחיר שאפשר לנכות ממחיר הרכב.

עוד משפט אחד על רכישת מכוניות מליסינג: כיום יש יותר ויותר כלי רכב שחזרו מעסקאות ליסינג או מתקופות השכרה ומוצעים למכירה. כל מה שנכתב להלן תקף גם כשבודקים רכב ליסינג והשכרה. אך יש לזכור שלרכישת רכב מליסינג והשכרה יש מספר יתרונות בולטים על פני רכישה מאדם פרטי :

  • אתה יודע ממי רכשת את הרכב. לא מדובר בפלוני אלמוני מהרחוב שהיום הוא שם ומחר הוא נעלם. מדובר בחברה פעילה ומכובדת עם מוניטין, שהיא בוודאי לא תרצה להכתים בעבור כמה אלפי שקלים.
  • אתה מקבל אחריות. גם אם בדקת את הרכב והוא נמצא תקין – כשרוכשים רכב משומש קורה לעיתים שמתגלה פגם כזה או אחר לאחר מספר חודשים . חברת הליסינג/ההשכרה נותנת לך אחריות, כך שבמידה ומתגלה אכן דבר כזה – יש לך למי לבוא. אדם פרטי – ברגע שחתמת על חוזה המכר – אתה לבד.
  • תשלומים – חברות ליסינג והשכרה רבות מציעות הסדרי תשלומים נוחים, ללא ריבית והצמדה, באמצעות כרטיס אשראי וכו'. אדם פרטי – לא יכול להציע זאת. נוח יותר.
  • טרייד אין – חברות ליסינג והשכרה רבות מציעות אפשרות לטרייד אין, ויתרה מכך – מתחייבות לטרייד אין עתידי. זה נותן ראש שקט וחוסך המון טרדה במכירת הרכב הנוכחי שלכם, או בעתיד כשתרצו למכור את הרכב החדש.

הניוזלטר של Avis

הירשמו היום לניוזלטר של Avis וקבלו מבצעים, חדשות והטבות ישירות לפני כולם!

פריסת סניפים ארצית

ל Avis ישראל 31 סניפים להשכרה ומכירת רכב הפזורים בכל הארץ מנהריה בצפון ועד אילת בדרום.