תמרורים

להלן תמרורים שאולי אינם מוכרים לך:

            

 לא לשכוח: באירלנד נוהגים בנתיב השמאלי ועוקפים בנתיב הימני.

רישיונות

נהיגה בלי רישיון נהיגה ברשותך הינה עבירה על החוק. ודא כי מסמכי ההשכרה והביטוחים של Avis תמיד איתך.
בעת השכרת רכב באירלנד צריך לדעת שרישיון נהיגה ישראלי תקף במדינה לתקופה של שנה.
במידה ועצר אותך שוטר ואין ברשותך את המסמכים הדרושים, הוא יכול לבקש ממך לגשת לתחנת משטרה תוך פרק זמן מסוים ולהציג אותם שם. 

הגבלת מהירות

שטח עירוני – 30 מייל לשעה (50 קמ"ש).
כבישים בינעירוניים בעלי נתיב אחד – 60 מייל לשעה (95 קמ"ש) .
כבישים בינעירוניים בעלי שני נתיבים – 70 מייל לשעה (110 קמ"ש).
כביש מהיר – 70 מייל לשעה (110 קמ"ש).

צריך לשים לב בעת השכרת רכב באירלנד חשוב לזכור ששלטי מרחקים מסומנים בקילומטרים בעוד שתמרורי הגבלת מהירות מסומנים במיילים. 

הגבלת אלכוהול

80 מ"ג על כל 100 מ"ל של דם.
חובה לציית לבקשת שוטר לבדיקת נשימה.
 

תקנות נוספות

חובה לחגור חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, ילדים מתחת לגיל 12 חייבים לשבת במושב האחורי ילדים שמתחת לגיל 3 חייבים לשבת בכסא בטיחות במידה והם יושבים במושב הקדמי. אסור להדליק אורות ערפל אלא אם כן יש ערפל או בזמן שיורד שלג. 

כבישי אגרה

ישנם שלושה גשרים בדבלין שצריך לשלם אגרה כדי לעבור בהם ומעבר של כביש M1 בדרוגדה. תשלום במזומן.

קנסות

המשטרה לא נותנת קנסות שמשולמים במקום ועונש על עברות תנועה קלות יהיה נתון לשיקולו של השוטר בעת התקרית. פרק הזמן לתשלום קנס הוא 21 ימים.

טיפים מועילים

מספרי חירום

משטרה, אמבולנס ומכבי אש – 999 .

תנאי כביש

רשת הכבישים באירלנד מסועפת מאוד, בעיקר הודות לאוכלוסיה הכפרית הגדולה שפזורה ברחבי המדינה. הכבישים באזורים הללו לא מסומנים בצורה ברורה ורק שלטים עם שם הכפר הבא מסמן את הדרך וזה יכול להקשות אם רק השכרת רכב באירלנד.
שלטים מעטים עקומים או שבורים וקשה לדעת לפעמים לאן לפנות. עדיף להצטייד במפה ולשאול תושבים מקומיים. שלטים עם סימוני מרחקים מסומנים בקילומטרים אבל גם לפעמים במיילים אירים (1.3 קילומטר). 

בעת תדלוק

תחנות דלק יש בשפע בערים הגדולות אבל עדיף למלא דלק לפני נסיעה באזורי הכפר מכיוון שהתחנות סגורות בימי ראשון ובשעה מוקדמת בערב. באזורים נידחים אפשר לעבור מרחק רב עד לתחנת הדלק הבאה וצריך להיערך בהתאם. 

חניה

פסים צהובים רצופים לאורך הכביש מצביעים על הגבלת חניה מסוימת, יש שלט ברור שמפרט את ההגבלה. באופן כללי, פס צהוב כפול ורצוף מסמן שאסור לחנות משום סיבה, פס צהוב רצוף אחד מסמן שאסור לחנות מהשעה 08:00 בבוקר ועד 18:30 בערב בימים שני עד שבת וקו צהוב מרוסק מצביע על הגבלות קלות יותר.
בעת השכרת רכב באירלנד צריך להיזהר, המשטרה אוכפת את חוקי החניה בקפדנות ואפשר לראות, במיוחד ברחובות דבלין, רכבי גרירה מסתובבים. השימוש בתווי חניה נפוץ ברחבי אירלנד. התו צריך להיות מוצג בלוח המחוונים. 

זכות קדימה

יש לתת זכות קדימה לרכב שבכיכר ולרכבים שעוקפים מימין. בכבישים בינעירוניים, נהגים מקומיים נוהגים לעקוף, ואפילו כשמכונית מתקרבת ממול. מצופה מהנהג הנעקף לסטות לשמאל ולתת לתנועה המהירה לעקוף. 
אם אתה נוסע במהירות איטית יחסית, סע צמוד כמה שאפשר לצד השמאלי של הכביש.

 

 

נרשמת לקבלת ניוזלטר של חברת Avis ישראל.